.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاملي دوباره به سخنان استاندار مازندران
رضا تیموری

در هفته گذشته آقای سید محمد کریمی استاندار جدید مازندران در اولین جلسه شورای اداری نکاتی را مطرح نمود که از جهات مختلف حائز اهمیت بود اما به دلایل نامعلوم !! محافل رسانه ای و سیاسی بیشتر به یک بعد آن پرداختند و بیش از آنکه به محتوای جلسه بدون جانبداری بپردازند به حواشی جلسه پرداختند . در این نوشتار قصد دارم به مطالب مطرح شده توسط استاندار مازندران از زوایای مختلف بپردازم .

1
-اهمیت دادن به نظم و انضباط :

استاندار مازندران به 15 مدیر اجرائی که تاخیر داشتند اجازه ورود را نداد و گفت: از این پس دبیر هر جلسه ای اختیار تام دارد بعد از شروع جلسه در را قفل کند و کسی را به داخل راه ندهد.

در این که نظم و انضباط باید سر لوحه هر کاری باشد شکی نیست همچنین در اینکه آقای کریمی خواسته که جلوی بی نظمی را بگیرد حرفی نیست اما بهتر بود استاندار مازندران با شیوه های بهتر و مناسبتری نظم را به مدیران زیر مجموعه خود بیاموزد .

برای انجام هر کاری نیاز بر طبل کوبیدن نیست همه انتظار دارند که نابسامانی های مازندران هر چه سریعتر پایان پذیرد اما برخی ادبیات بکار رفته در این سخنرانی مورد پسند عصر حاضر و در شان حضار نیست که استاندار نیز در توضیحاتی آنها را اصلاح کرد

2-مصوبات سفر اول هیات دولت به مازندران :


استاندار مازندران اجرای دقیق مصوبات سفر ریاست جمهوری را اولویت مهم در شروع خدمت خود در استانداری عنوان کرد و گفت: تا اجرای کامل مصوبات فاصله زیادی داریم.اکنون باید آماده سفر دوم ریاست جمهوری به مازندران باشیم ولی متاسفانه برای اجرای مصوبات سفر اول هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

پیشتر روابط عمومی استانداری از اجرایی شدن 89 درصد از مصوبات دولت در استان مازندران خبر داده بود . اما بعد از مدتی کوتاه نارضایتی نماینده مردم بهشهر از عدم اجرای مصوبات سفر دولت بلند شد . البته بعد از آن برخی از مسئولین دیگر شهرستانهای استان نیز از اجرای ناقص مصوبات سفر هیات دولت ابراز نارضایتی کردند .

دراینکه بسیاری از مصوبات هنوز تکمیل نشده و حتی برخی از آنها هنوز اجرا نشده است شکی نیست بنابراین اگر آقای استاندار در این زمینه به مدیران زیر مجموعه خود مطالبی را گوشزد کند نباید جوسازی صورت گیرد .

3- دفاع تمام قد از سیاسیتهای کلی اصل
44

معاون سابق وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنانش اجرائی کردن اصل 44 را ضروری دانست و افزود: ما باید از نظام تصدی گری دولتی خارج شویم و کارها را به بخش های خصوصی وتعاونی واگذر کنیم.هیچ مقاومتی را به خرج ندهید زیرا با اجرای اصل 44 یک امنیت اقتصادی در کشور اتفاق می افتد.

خوب می دانیم که اجرای از سیاسیتهای کلی اصل 44 قانون اساسی گامی مهم و اساسی در رسیدن به افق آینده کشور یعنی سند چشم انداز بیست ساله نظام است. در زمانی که کارشناسان از مقاومت بدنه اجرایی در مقابل سیاستهای کلی اصل 44 سخن می گویند آقای کریمی به نکته ارزنده ای اشاره کرد و امیدواریم این کار را به صورت مداوم پیگیری نمایند تا ثمرات آن شامل حال مردم گردد. چون اجرای کامل و درست اصل 44 دغدغه رهبری و مقامات عالیرتبه نظام می باشد .

4- وضعیت برنج و کشاورزان :

کریمی به اوضاع اقتصادی کشاورزان مازندرانی اشاره و در این راستا از عملکرد میر کاظمی وزیر بازرگانی انتقاد کرد وگفت: وزیر بازرگانی به جای اینکه تنظیم بازار را انجام دهد با واردات بیش از حد برنج کشاورزان مازنی را به خاک سیاه نشانده است.

هر چند آقای استاندار در گفته های بعدی خود از مذاکرات با وزیر بازرگانی و تدبیر آقای میر کاظمی در تنظیم بازار سخن گفت اما اگر توجه کنیم صحبتهای استاندار مازندران در دفاع از کشاورزان بوده است و باید به آن قدر بنهیم . چون در دفاع از حقوق افراد زحمت کش و پر تلاش کشاورزان این کار صورت گرفته است .

5- استانی جدید یا امکانات بیشتر :

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به بعضی از شهرستانها که احساس قدرت نمی کنند و خواستار دوتیکه شدن استان هستند افزود: مگر اندازه مازندران چقدر است که یک استان غربی داشته باشیم ، فرمانداران باید خود به عنوان یک استاندار آن مناطق را توانمند سازند

همانطور که آقای کریمی مستحضرند عدم توزیع امکانات مبحثی است که از سالها قبل در استان مطرح می باشد از این رو برخی از مسئولین و مردم شهرستانهای غرب مازندران جهت توجه بیشتر مسئولان ارشد استان همواره از فاصله زیاد با مرکز ، عدم امکانات حداقلی . تبعیض نارضایتی خود را هر از گاهی مطرح می نمودند . در چند سال گذشته این خواسته رنگ و بوی جدی تری بخود گرفته تا اینکه برخی طرح استان جدید را مطرح نمودند .

به نظر نگارنده طرح اینگونه موضوعات همواره با واکنش هایی روبرو خواهد بود لذا طرح آن نیز باید در محافل علمی و کارشناسی و بدور از فضا سازی های رسانه ای و سیاسی باید صورت گیرد . اگر استاندار بجای برخورد همراه با احساسات و رسانه ای شدن آن جلساتی را با نمایندگان و مسئولین شهرستانهای غرب مازندران بگذارد و هر چه سریعتر فرمانداری کل را در یکی از شهرهای غرب پیگیری نماید کمی از مشکلات همشهری هایمان در غرب استان بر طرف می گردد. در عین حال که نویسنده معتقد است برخی از شهرستانها که اتفاقا در غرب مازندران نیز قرار ندارند نیز بسیار در محرومیت و از عدم توزیع امکانات رنج می برند .

6- اهمیت به نقش رسانه ها :


کریمی در ادامه به نقش از رسانه ها اشاره و خاطر نشان کرد: نصیحت ها ی اصحاب رسانه به اندازه یک مدیر اجرائی برای ما با ارزش است و تا این پروتکل همکاری برقرار است مسئولین باید با آنها همکاری داشته باشند.

پر واضح است که در عصر ارتباطات و اطلاعات هر کس نقش رسانه را بهتر درک کند در پیشبرد اهدافش موفق تر خواهد بود و تاکید استاندار بر اینکه نصیحت ها ی اصحاب رسانه به اندازه یک مدیر اجرائی با ارزش است برای رسانه ها و مسئولین بسیار مبارک می باشد .

امیدواریم این نگاه به رسانه ها که حلقه اتصال مردم و مسئولین می باشند به دیگر مدیران نیز تسری یابد تا نگاهشان به رسانه بعنوان کمک و یاری باشد نه ...

7- دیگر موارد

اهمیت و احترام به سرمایه گذار ، اختیارات تام به معاونین استانداری ، پاسخگویی مدیر دستگاه اجرایی و عدم آزار و اذیت مردم ، آماده باش مدیران دستگاههای خدمت رسان به مردم در تمام شبانه روز ، استفاده از نیروهای بسیجی در مواقع بحران ، به خدمت گرفتن

فرزندان شهداء و .... از نکات دیگری بود که استاندار در آن جلسه مطرح نمود که امیدواریم به سر انجام برسد.

رضا تیموری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.